Op 1 juni 2025 stopt de secretaris van het parochiebestuur Els Boender. De bisschop had haar permissie gegeven om nog iets langer te blijven, maar dat houdt nu toch echt op.
De secretaris vertegenwoordigt officieel de parochie samen met de pastoor. Dus we hebben juridisch echt een secretaris nodig!!
Samen met de voorzitter (de pastoor), de vice-voorzitter en de penningmeester vormt de secretaris het dagelijks bestuur van de parochie.
Maar het leukste aan het secretaris zijn, is het contact en de samenwerking met alle locaties van de parochie.
Wat doet een secretaris?
- Voorbereiden van de maandelijkse bestuursvergaderingen (datum, agenda, ingekomen stukken enz)
- Notuleren van de bestuursvergaderingen
- Contactpersoon namens de parochie voor het bisdom, particuliere en (semi-) overheidsinstanties en parochianen.
- Coördineert projecten zoals het invoeren en opschonen van de ledenadministratie.
- Heeft een goed contact met de leiding van de locaties en woont namens het bestuur de vergaderingen van één locatieraad bij.
Op het secretariaat wordt veel administratief werk verricht. Daarom is er een betaalde administratief medewerker. Daar werkt de secretaris dan ook nauw mee samen.
Secretaris is een vertrouwelijke functie waar een VOG voor nodig is.
De secretaris kan het werk veelal thuis doen, maar is zeker één ochtend in de week aanwezig op het secretariaat in Spijkenisse.
Els en de overige medewerkers van het secretariaat zijn zeer zeker bereid om u goed in te werken.
Heeft u bestuurlijke en/of secretariële ervaring, houdt u van teamwerk, woont u binnen de parochie, bent u jonger dan 71 jaar en bent u geïnteresseerd of heeft u nog vragen…..
neem dan contact op met Els Boender, 06-51115724 of bestuur@rk-npg.nl